דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים: עוד שאלות ועוד תשובות 

מאת    [ 02/05/2011 ]

מילים במאמר: 669   [ נצפה 2307 פעמים ]

סוככים משמשים אותנו עבור הצללה וקירור, כמו גם עבור מחסה מפני הגשם והרוחות. אך לא תמיד אנו יודעים בדיוק באיזה צבע או דוגמה לבחור, או כיצד לשמור על איכות הסוכך לאחר שרכשנו אותו. לכן, ריכזנו כאן עבורכם מספר שאלות נפוצות שאנשים שואלים כאשר יש להם סוככים או בזמן תהליך הקנייה, בצרוף תשובות פשוטות ומדויקות.

איך נדע אילו סוככים לקנות?

התשובה תלויה במה שאתם מנסים להשיג. אם מה שאתם נזקקים לו הוא הגנה מפני השמש במרפסת או בגינה, יכול להיות שקניית סוככים מתקפלים היא הדבר הנכון עבורכם. אך אם אתם מחפשים הגנה מלאה מפני מזג האוויר עבור שטחים חיצוניים שונים,  או אם אתם רוצים ליצור ממש "חדר  חיצוני" נוסף שבו מתאפשרת השהייה כמעט בכל מזג אויר, סוככים קבועים הנמתחים על מסגרת מקובעת הם הבחירה הטובה יותר. אם אתם רוצים להצל על חלקים מסויימים בתוך הבית ולא רק בחוץ, סוככים לחלונות זה מה שאתם צריכים. סוגים נוספים של סוככים המיוצרים בהתאמה אישית, כוללים למשל מעין חופות אשר ניתן להעמיד ללא תמיכה, או שימוש בבדים מגוונים ומסגרות שונות.

כיצד נשמור על הסוככים שלנו לאחר הקנייה?

תחזוקת סוככים הנה דבר חשוב ביותר. בסתיו, קצת לפני שמגיע החורף, בדקו את הסוכך וחפשו בו בלאי, קרעים, חורים או עובש. אם גיליתם נזקים, דאגו לתקן אותם עוד לפני שמגיעה העונה הגשומה. נכון, ימי הגשם במקומות מסויימים בארץ הם ספורים, אך זו בכל זאת עונה אשר עלולה לפגוע בסוכך שלכם, במיוחד אם הוא לא במצב מצויין. אם הגימורים שבצידו הקדמי של הסוכך סובלים מנזקי הגיל, החליפו אותם. אתם יכולים לנקות סוככים לבד בעזרת מים קרים וחומר ניקוי פשוט, אך אולי תרצו לשקול גם שטיפה שתתבצע על ידי בעל מקצוע שישתמש בכימיקלים שונים, ויוסיף בסוף הניקיון "טאץ' אישי" של חומר דוחה מים אשר יאריך את חייו של הבד. בדקו את כל החיבורים, הכבלים והמקומות בהם הסוכך מחובר אל הבית או המרפסת שלכם. אם גיליתם רמז כלשהו לחלודה או קורוזיה, נקו את האזור היטב, וכדאי גם לשמן אותו אחרי הניקוי ואולי אפילו לצבוע אותו. אם מצאתם בורג רופף, תוכלו לחזק אותו בעצמכם בעזרת מברגה ביתית פשוטה.

מהו אורך החיים של סוככים?

זה תלוי במיקום שלהם. שמש ישירה אינסופית, עץ שמשיר עליהם את כל עליו ועשן בכמויות תכופות (מארוחות על- האש מרובות או ממפעל סמוך)- הנם האויבים הגרועים ביותר של הסוכך שלכם. באופן כללי, התפרים הם החוליה החלשה של סוככים, ובדרך כלל הם יהיו הדבר הראשון שתצטרכו להחליף. אך אל חשש- בעזרת תחזוקה נכונה וקבועה, חייהם של סוככים מגיעים לשבע עד עשר שנים, ולאחר החלפת פריטים שונים בתוך הסוכך ניתן לזכות בעוד שנים רבות וטובות בחברתו. המסגרת הקבועה בדרך כלל בנויה כך שהיא יכולה לעמוד איתנה במשך עשרות שנים, וניתן למתוח עליה בדי סוככים חדשים.

האם בדי סוככים חייבים לדהות עם הזמן?

ובכן, בהתחשב במיקום שלהם- בחוץ, בשמש, בגשם וברוחות, סוככים אכן דוהים, אין מה לעשות. אולם זהו לא דבר אשר צריך להדאיג אתכם יותר מדי. סוככים אשר נמצאים בשמש חזקה אכן ידהו מעט עם השנים, אך זוהי לא בעיה חמורה, אפילו לא כאשר מדברים על סוככים המותקנים במקומות שטופי שמש במיוחד בדרום הארץ. מרבית הסוככים דוהים באופן אחיד, כך שהאפקט בקושי נראה לעין.

דיברתם קודם על חלודה וקורוזיה, זה צריך להדאיג אותנו?

כפי שאמרנו, סוככים נמצאים בחוץ, חשופים לרטיבות ולחות, לכן תופעות אלו עלולות להיווצר במסגרת, בכבלים ובחלקי המתכת השונים. לכן, חשוב מאוד לקנות סוככים אשר נעשה בהם שימוש בחומרי הגלם האיכותיים ביותר- פלדת אל-חלד מגולוונת ואלומיניום מצופה מתכת איכותית. לאחר ההתקנה, חשוב לשמור על תחזוקה נכונה כפי שפירטנו בסעיפים הקודמים, וכך תוכלו למנוע נזקים כאלה או לטפל בהם בקלות ובמהירות לאחר הופעתם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב